Fredags fräckisen

Hej hej hallå . I går hann jag inte lägga upp någon fredags fräckis så det får bli två styckna lördags fräckisar i stället, jag får hoppas att någon falller i smaken.




Lördags fräckis nr 1

Mannen var ute och gick. Då såg han en padda som hade trillat ner i en brunn.
Han lyfte upp paddan som sade:
- Som tack för att du räddade mig så ska du få en önskan.
Mannen tänkte. Sen sade han:
- Jag vill pinka whiskey till mig och frun.
När han var hemma så testade han. Ett glas åt sig och ett till frun. Så var det varje dag.
Men en dag så blev det inget åt frun, som blev lite sur.
Då sade mannen:
- Jag tänkte att du kan få dricka rätt ur flaskan



Lördags fräckis nr 2
Det var lappgubben Kyrpi som skulle upp på fjället och räkna sina renar.
När han kom upp till kåtan upptäckte han sin granne lappgubben Sampo stå och sätta på en ren...
- Vo gör du Sampo? frågade Kyrpi...
- Jo je va te doktorn i går i sa att je hade sån värk. Då sa doktorn att volta-ren... brukar hjälpa!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0