permiss

Jaha då var vi hemma på permiss då. Som några redan vet så vart Milly inlagd igen på sjukhuset för att hon var för gul. Så hon har legat och solat i ungefär ett dygn. Det var väldigt jobbigt när vi fick reda på att hon var tvungen att läggas in för att den läkaren vi hade var den sämsta läkaren jag beskådat. Vi skulle egentligen bara in för att kolla så millan mådde bra. men läkaren började med att bända på henne och sa ojojoj hela jävla tiden. Tillslut sa han att hon var tvungen att läggas in. Det var det jobbigaste jag har hört i hela mitt liv och det var inte långt i från tårar vill jag säga. 
        Men när läkaren gick så förklarade en läkarstudent hur det låg till. och det var att nästan alla barn är gula när dem föds och att jätte många behöver sola så det är näst intill helt ofarligt att vara gul. Det var jätteskönt att höra. Så efter ett helt dygn under lampan så fick hon tillbaka fägen. Så nu är vi hemma på permission tills på onsdag då milly ska få lämna lite blod igen så läkarna ser om hon behåller färgen.
      Milly har varit så otroligt duktig med att vilja ligga där underlampan och har inte skrikit någonting. Det jobbigste var nog för mig och Lovisa som inte har fått hålla om henne så mycket som vi vill.

        Det roligaste som hände var att Millys Farmor och Farfar kom och häslade på.





  

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0