Fredags fräckis

Nej nu är det dags för en fredags fräckis ! trots att det är lördag och trots att min enda lediga dag den här veckan är i morgon, så måste man ju liva upp stämningen med en fräckis! Men eftersom jag inte skrev någon förra veckan så blir det två fräckisar den här veckan!!

Stalfarsans Fredagsfräckis nr 1:



Det ringer på ytterdörren och en äldre dam kommer och öppnar.Utanför står en välklädd yngre herre som artigt lyfter på hatten och framför sitt ärende:
- Goddag damen. Jag kommer från Svenska Hem och delar ut recept på salt sill i lake
- Han får prata högre unge man, jag hör nämligen en smula dåligt.
Den unge mannen med höjd röst:
-Jag kommer från Svenska Hem och delar ut recept på salt sill i lake.
-Så tyst han pratar. Försök nu en gång till och säga vad det är han vill.
Den unge mannen med sina lungors fulla kraft:
-JAG SÄGER ATT JAG KOMMER FRÅN SVENSKA HEM OCH DELAR UT RECEPT PÅ SALT SILL I LAKE!!
Ett förtjust leende breder ut sig över damens ansikte.
Hon vänder sig inåt hallen och kvittrar:
-Hilda, Hilda, du måste skynda dig hit. Det står en trevlig ung man härsom kallar sig för hemska Sven och han vill absolut visa sin stake.

Stålfarsans fredagsfräckis nr 2:

En make hjälper sin fru med ett lösenord till datorn, han knappar in: "MIN_SNOPP".
Frun faller ihop av skratt då datorn poppar upp felmeddelandet:
ERROR: NOT LONG ENOUGH



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0