Hemma igen

Då var man hemma igen efter ett roligt dygn i huvudstaden.

Jag tänkte berätta hur det gick till när man vart landslags stjärna för en dag.
Vi samlades vid globen där vi vart eskorterade till våra omklädningsrum. Och där hängde alla utrusning som man behövde vid respektive plats. Mitt i rummet så stod det ett bord med olika drycker, tilltugg, tejp ,handukar och dammasker. Vi fick Landslagets egna matrialare som slipa skridskorna och fixa allt som man behövde. Det var ju bara att byta om och göra sig redo för matchen.

Matchen spelades 2x20 min . Och vi var två femmor i varje lag. Det började helt ockej för hos och vi ledde nästan hela tiden. Det stod 7-4 som mest till oss men det hjälpte ju inte. För matchen slutade 7-7 efter ett par tur mål och mjudningar i från vårat lag. Jag själv är helt nöjd med min insatts, det var ju trots allt ett bra tag sen man lira en match. Jag gorde 3 mål och var endast inne på ett baklänges mål. Sammanlagt så spelade min femma 5-1 vilket var helt ockej.  Det roligaste var ju att man efter matchen fick beröm utav självaste Niklas Wikegård.

Det var nog ganska bra att matchen slutade lika eftersom att vi umngicks båda lagen hela kvällen. Det var ett gäng härliga grabbar och stämningen var på topp hela kvällen. Eftermatchen så var det mat och underhållning i resturangen där Adam Alsing var konfrancier.


Idag så haar vi varit och firat Emil och Annas små snyggingar som i dag fyllde 1år. Så ett jättestort grattis till er Douglas och Bianca!!

Nu så är vi hemma hos Farfar Wawa Och Farmor Maria. Här har det bjudits på mat och nu väntar nog lite tv tittande. Det är underbart att äntligen få mysa med Milly. För att jag har saknat henne otroligt mycket. Trots att jag bara var i från henne i lite mer än ett dygn. Vi är även barn vakt åt Thea som är hur mysig som helst. Jag har i dag lärt henne att utala Svamp och doft spray som det ska låta. 

                            Vi hörs snart! Tills dess ha det bäst!!













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0