Lill Lördag (onsdag)

Hej och godkväll! En händelse rik dag har passerat i ett rasande tempo. Jag kom hem från jobbet med ett stort leende på läpparna för att äntligen ska få träffa min glada lilla Tjej. Men vad möts man utav? Jo en skrikande liten tjej som har skrikit hela dagen. Men jag tror det beror på att hon inte hade sovit något uder dagen. För runt kl 19 så somnade hon och sov en timma och vaknade och var skit nöjd.

Medans Milly sov så åkte jag till Apoteket och köpte "hals tabletter" till Lovisa. Hon ville ha några som var riktigt bra mot ont i svaljet. Så jag tog hjälp utav en Apotekare för att det skulle bli rätt eftersom att Lovisa ammar. Så när jag kommer hem igen så tar Lovisa en tablett i direkt. Och sen tar hon en till, medans jag av ren tillfärlighet bara satt och läste biback sedeln. Och vad står inte där, Jo att man inte får äta tabletterna om man är gravid eller ammar. Så det var ju en tur att Milly inte hann äta något under tiden.

Men så klart så vart hon ju hungrig nästan direkt när jag läst det. Så det var bara att hoppa in i bilen igen för att åka fort som bara den till Tempo. Och självklart så hade dem ju inte Modersmjölk ersättning. Men jag åkte hem till Mamma och pappa och hämta två paket som dem hade hemma, tur nog. 

Men det som gör mig mest irreterad är att jag fråga Kärringen på apoteket. Och man tycker ju att dem ska kunna det dem gör. Nu vet ju inte jag vad som skulle kunna hända om Milly ätit bröstmjölken men det är ju riktigt onödigt att ta risker. Så nu äter hon ur flaska. Men det har hon gjort förut så det är inga problem för henne. Det positiva är ju att jag får mata henne, vilket inte blir aktuellt så ofta.

Tabletterna jag köpte hette Mucoagin.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0