Lördag 21/3

Vilken lång och härlig lördag det har varit. Vi har hunnit med massor känns det som.
Vi klev upp 06.30 för att Milly vaknade. Och då var det dags för frukost och lite morgon bus med henne. Hon är verkligen världens underbaraste på morgonen, hon är så glad och kramig då. När en annan går upp tidigit så är man ju trött och tjurig en stund men Milly vaknar med ett leende på läpparna varje dag.

Det måste tilläggas att vi är hundvakt denna helg åt Mulle. Och han har givetvis varit med oss hela dagen på alla besöks platser.

Vid klockan 11 så åkte vi hem till min mormor och morfar för att hjälpa dem med lite data problem. Det var ju ingen svår match för en händig ung karl som mig.

Klockan tolv så bjöds det på Middag hemma hos min Farmor. Hon tyckte att Milly hade blivit så stor och stabil sedan hon såg henne senast. Efter maten blev det lite kaffe och kaka inan det var dags att be ge sig till nästa ställe.

Vi lasta in oss i bilen igen och styrde mot Askersund, eller rättare sagt Närkesberg. Där Millys mormors Karl bor, det var förstga gången jag var där så det vart lite rund visning i huset innan det var dags för dagens andra fika.
En av dem roligaste sakerna under denna dag var att jag fick skjuta med skarpladdat gevär. Det var en härlig upplevelse som jag aldrig gjort men alltid velat göra.

På vägen hem så åkte vi genom åsbro. Och vem ser man inte gå där efter vägen hängande i kopplet efter en stor rottweiler . Jo självklart den underbara ex arbetskamraten Annika "busken" Askerud. Nu har hon äntligen fått sätt Milly i verkligheten. Dock så sov ju milly så klart som en stock i bilbarnstolen , MEn jag får väl åka upp till gammla jobbet någon helg med henne och hänga där en stund.


Nu så ska jag och Mulle gå på en kvälls promenad.  Hare bäst!




Kommentarer
Postat av: annika

Det var ett oväntat men jätte kul besök i min lilla by :) Milly var super fin!!!

2011-03-14 @ 10:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0